Ahogy mondjk: az id mlik, a tma nylik, s mg mindig nem szletett vgleges dnts a 2006-os kvalifikcis szisztmrl. Bernie Ecclestone felhvsra a csapatok vezeti pnteken dleltt mr tartottak egy megbeszlst az gyben, s br krvonalazdtak a lehetsgek, vasrnap jra tallkozniuk kell. gy hrlik, a korbban vzolt "kiesses rendszer" kerlt tertkre, amelynek az a lnyege, hogy az els 15 perc utn az 5 leglassabb versenyz kiesik (s a 16-20. helyeket foglalja el a rajtrcson), a msodik 15 percben jabb 5 piltt szanlnak, vgl az utols 20 percben a maradk 10 aut szabadon krzhet a sorrend eldntsrt.
Ez jl hangzik, mert a jelenlegivel ellenttben folyamatosan tbben lennnek a plyn, csakhogy van egy problma: az tlet a szabad zemanyagszintre pl, de a csapatok a 2006-os autk tervezsnl mr azt vettk alapul, hogy a rajtnl hasznlatos benzinmennyisggel kell rszt venni az idmrn. A pnteki lsen kt technikai szakembert, a williamses Patrick Headet s a ferraris Ross Brawnt bztk meg egy olyan szisztma kidolgozsval, ami a kiesses rendszerben is lehetv tenn a jelenlegi parc ferm-szablyok alkalmazst.
Brhogy is lesz, az utbbi vekben mr pp elg sokszor vltoztattk meg az idmrt ahhoz, hogy a kznsg sszezavarodjon, s a paddockban is egyre tbben vlik gy - kztk a Renault fmrnke, Pat Symonds -, hogy a Forma-1 tl nagy figyelmet fordt az edzsre, amikor a lnyeg valjban a versenyen van. Itt az ideje, hogy megszlessen a vgleges vltozat.  |