 |
Alonso triplzott - nagythat | Malajzia utn a Bahreini Nagydjon is Fernando Alonso s Jarno Trulli vgzett az els kt helyen, de ebben az vben elszr a McLarennek is sikerlt felkapaszkodnia a dobogra. Michael Schumacher kezdetben hiba tartotta a lpst a Renault-val, mszaki hiba miatt kiesett, s Rubens Barrichello sem szerzett pontot.
Br a pratartalommal ezttal nem kellett megkzdenie a meznynek, a 42 fokos leveg s az 55 fokos aszfalt azrt gondoskodott az embert s technikt prbl krlmnyekrl a sakhiri versenyplyn. A htvgn vgig kivlan teljest Christian Klien elektronikai hiba miatt mr a felvezet krre sem tudott elindulni, pedig a hetedik helyrl vghatott volna neki a futamnak.
A rajtnl Michael Schumacher rgtn a pole pozcibl startol Alonso szlrnykba kormnyozta az F2005-t, m az els kanyarban megksrelt tmadst hrtotta a spanyol. A vilgbajnok nyakra viszont Trulli rkezett meg, m helycsere kztk sem trtnt. Mark Webbernek ellenben sikerlt megelznie williamses csapattrst, Nick Heidfeldet, s Rubens Barrichello is megkezdte a felzrkzst, miutn motorcsere miatt csak az utols helyrl vghatott neki az 57 krs viadalnak.
Hamar kiderlt, hogy Giancarlo Fisichella Sepang utn most sem ltja meg a kocks zszlt, mivel hrom kr sem telt el, mikor Renault-ja kkes fstt kezdett eregetni. Nem sokkal ksbb mr a francik boxban pihent a csdt mond versenyaut. A Jordan jonca, Narain Karthikeyan sem brta sokig, neki a plya szln sikerlt leparkolnia autjt.
A kezdeti izgalmak utn a kt hete szenved Ferrarik kzl Schumacher Alonso nyakn loholt, a htvgn peches Barrichello pedig Jenson Button BAR-Hondjnak megelzse utn azon vette magt szre, hogy hat kr elteltvel mr a tizedik pozciban autzik. Heidfeld kiss lelassult, ami Ralf Schumachernek elg volt arra, hogy krbeautzza, Kimi Rikknen viszont csak megkzelteni tudta a nmetet.
Mikor mr azt hihettk volna, a Renault-nak ezttal szoros csatban kell helytllnia, ha mesterhrmast akar elrni, Alonso felllegezhetett, hiszen a 12. krben kiszabadult Schumacher szortsa all. A nmet nem tudta bevenni a hts egyenest lezr kanyart, de Ferrarija akkor sem vette fel a versenytempt, amikor visszatallt a plyra: a 2001-es Nmet GP ta elszr a vilgbajnoknak mszaki hiba miatt fel kellett adni a versenyt. A problmt valsznleg a belekerl portl eltmdtt ht hibjbl felmeleged vlthidraulika okozta.
Alonso, Trulli, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Rikknen, Sato, de la Rosa volt az els nyolc sorrendje, amikor a Toyota nmetje a 18. krben megkezdte a boxkillsok els hullmt. Ezalatt sem kellett unatkozniuk azoknak, akik inkbb a plyn zajl csatkra voltak kvncsiak, hiszen Takuma Satnl a mgtte halad de la Rosa gyorsabbnak tnt. A spanyol azonban rfzott sikertelen elzsi manverre: tl ksi fkezse miatt mg vesztett is kt helyet: Barrichello s Button is elment mellette.
Mire a piltk lezavartk az els tankolsokat - melyek sorn Rikknen R. Schumi el kerlt -, ismt szegnyebbek lettnk kt autval: Heidfeldnek ugyan sikerlt visszajnnie a negyedik helyre, de csak addig, amg a mgtte dbrg, s msodik forr versenyt tapos BMW ltvnyos fstlgs kzepette meg nem adta magt. Satnak a bal els fke eregetett fekete felhket, gy nem volt rtelme folytatnia a kiltstalan kzdelmet.
A msodik etapon Trulli egyre inkbb lemaradt az len halad Alonstl, a Montoya helyre beugr de la Rosa viszont gondoskodott az izgalmakrl: a 32. krben szp mozdulattal elzte meg a clegyenes vgn Button BAR-jt. Nem sokkal ksbb, Barrichello tmadsa sorn viszont megismtelte Sato elleni hibjt, s megltogatta a plya menti mfvet. Ezzel Webber s Rikknen pldjt kvette, akik szintn sznkztak egyet, az ausztrl viszont nem szta meg ennyivel, hiszen kt pozcit is elvesztett (a finn s Ralf nyert az gyn).
A McLaren spanyol tesztpiltja tovbbra sem vesztette el vllalkoz kedvt, s a msodik killsok alatt kifkezte az egyetlen versenyben lv Ferrarit, Barrichellt. Jenson Button is ugyangy tett, m erfesztse hibavalnak bizonyult: amikor msodszor is megllt zemanyagot felvenni, nem sejtette, hogy tbbet mr el sem indul, hacsak a boxutca vgig tett kirndulst nem szmtjuk annak. A pontnlkli angolnak a hajtslnccal gylt meg a baja. De la Rosa viszont megfutotta a leggyorsabb krt (1:31.447), mieltt is a boxba hajtott. Eltte Alonso tudta magnak ezt az rdemet.
Az len a helyzet vltozatlan volt, Felipe Massa viszont elvette az ekkorra kifullad, a tbbieknl lnyegesen lassabb krket teljest F2005-t vezet Barrichello hetedik pozcijt. Villeneuve is megtette volna ugyanezt, mivel gyorsan ledolgozta tz msodperces htrnyt, de nem tudta a plyn tartani Sauberjt. S mivel gy pontszerzsi remnyei is elszlltak, behajtotta a boxba, felteheten azrt, hogy j motorral kezdhesse a San Marin-i GP-t.
De la Rosa ekzben megkoronzta mai teljestmnyt, amikor az 54. krben a 4-es kanyarban dlre vitte a kzte s Mark Webber kztt krk ta zajl ldkl csatt. Webber nhny alkalommal a szablyossg (s a sportszersg) hatrt nem biztos, hogy bellrl srolva vdelmezte pozcijt, a dnt pillanatban azonban a spanyol megszerezte a bels vet, s megelzte a Williamst.
Slusszponknt az addig zavartalanul autzgat David Coulthard is berte Barrichellt, s el is ment a sebessgt felvillant, de gyermekbetegsgekkel kzd F2005 mellett. Ezzel a Ferrari kezbl az egy pont is kicsszott.
Alonso viszont ismt hibtlanul vezetve, higgadt, klasszis teljestmnyt nyjtva hazahozta az Renault-t, gy trtnete sorn elszr triplzott a francia gyrt, megerstve vezet pozcijt a pontversenyben. Trulli s a Toyota megint ezstrmet szerzett (az sszetettben is gy llnak), mg Rikknen harmadik helyvel vgre a McLarennek is kijtt a lps.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Idpont: |
2005. prilis 3., vasrnap, 13:30-15:30 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5417 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 42 fok, aszfalt: 48-56 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
M.Schumacher (Ferrari) |
128:34.875 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
|
Id |
|
Kiess oka |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
129:18.531 |
|
|
57 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
13.409 |
|
|
57 |
|
3. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
32.063 |
|
|
57 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
53.272 |
|
|
57 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:04.988 |
|
|
57 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:14.701 |
|
|
57 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kr |
|
|
56 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1 kr |
|
|
56 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1 kr |
|
|
56 |
|
10. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kr |
|
|
55 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
3 kr |
|
|
54 |
|
12. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
3 kr |
|
|
54 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
4 kr |
|
|
53 |
|
|
|
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
10 kr |
|
lefullads |
47 |
|
15. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
30 kr |
|
fk |
27 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
32 kr |
|
motor |
25 |
|
17. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
45 kr |
|
hidraulika |
12 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
54 kr |
|
mszaki |
3 |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
55 kr |
|
mszaki |
2 |
|
20. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
57 kr |
|
elektronika |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kr: |
P. de la Rosa (McLaren), 2004. |
1:31.447 |
|
|
43 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
| | |